leser bloggen akkurat nå :)

Hvor mange har sett bloggen min:

27. oktober 2011

Operasjon Dagsverk

Idag er det OD dag, derfor må vi jobbe for 400 kr.. Foreldre ga meg en jobb, jobben som jeg misliker faktisk! Å vaske hele leiligheten, nesten hele. Har lista på macen mi, når jeg er her, ser jeg lista. Da må jeg jobbe, og bli ferdig innen kl 4.. 

Arbeidsoppgaver
- Vaske vinduer i stua
- Vaske gulv i hele leilighet
- Vaske begge bad
- Vaske klær - henge opp - brette
- Tørke støv/vaske

Jeg gjør de lettest først, men det er ikke lurt siden da må jeg slite med de vanskeligere sist.. Gud vet om jeg klarer å gjennomføre disse i løpet av fire timer.. Heldigvis har jeg segimenn som belønning når jeg er ferdig med vinduer eller noe sånt..

En ting til, jeg vasker hele leiligheten. Tjener 400 kr, men ikke til meg selv. Det gir meg mindre motivasjon til å vaske. Fordi pengene skulle til skolen, der hvor de skal gi pengene til Rwanda. Hjelpe ungdommer som sliter med HIV og AIDS. Det er en land som er nesten like stor som Hedmark, men med 9 millioner innbyggere! Det er utrolig liten sted til å ha 9 millioner innbyggere..
Vaske for Rwanda. 

Hele Norge som går på videregående har OD dag idag, tror jeg. De som ikke gidder å jobbe i denne dagen, må skrive fra 9-15 om dette temaet, Operasjon Dagsverk. De som ikke kom på skolen, og ikke gitt 400 kr, får man fravær. Det er jo logisk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar