leser bloggen akkurat nå :)

Hvor mange har sett bloggen min:

19. oktober 2011

Powder Puff Girl

Det er en gruppe for jenter i snowboard. De har fast trening i hver tirsdag nå. I vinter også, ikke sikker på at det er på en tirsdag også. Men i vinter kjører jeg en gang i uken med PPG-jentene. Der lærte jeg masse nytt i snowboard. I tillegg trener jeg også med de andre i uken.

Hva er PowderPuff Girls?


PowderPuff Girls er Norges Snowboardforbundets jentesatsingprosjekt. Prosjektet ble startet høsten 2003 for å bidra til å sikre økt jentebredde innenfor snowboard, både rekruttering og organisasjon. I den opprinnelige komiteen satt Cecilia Flatum, Anneli Kula, Marjaana Lappi og etter kort stund også Dagfrid Forberg. Siden starten har det vært mange jenter innom og kontinuiteten blir sikret ved at de erfarne jentene lærer opp de nye. Powderpuff Girls har etterhvert også spredt seg til andre landsdeler enn Oslo og har, eller har hatt, aktivitet i Trondheim, Mo i Rana og Voss.
Fra her . 

I dag var jeg og Rebecca på PPG trening idag. Det var styrke, koordinasjon og balanse trening. Veldig bra trening syntes jeg! Jeg visste egentlig ikke at snowboard trengs så mye muskler. Både bena, magen og armene. Vi gjorde mange forskjellige øvelser, som er fokus på forskjellige steder i kroppen. Spesielt armene og bena. Det var gøy å trene med de andre jentene. Forrige gang var det kanskje 10 stykker, imens idag var det 17 tror jeg.
Meg og Rebecca i Trollvannet. Det blir flere tur framover for oss!

Jeg gleder meg masse til vinteren, da skal jeg kjøre massemasse! Som jeg har sagt før her, vår-sommer-høst var alt for lenge uten å kjøre snowboard. Har aldri hatt sånt følelse før når jeg kjørte slalåm/twintip.
Men snowboard er elsk!


Jeg savner deg, og venter på å kjøre med deg!

1 kommentar: